Svacka

Har hamnat i lite av en svacka denna vecka, dagarna går inte riktigt som det var tänkt och då får träningen lida. Tränade ett ben-/cardiopass i onsdags, men igår blev det nåt schemastrul på jobbet så jag valde bort träningen för en hemmakväll med hjärtat framför Revenge. Idag jobbar jag 11-19, och jag är inte den som går upp 7 för att träna, eller den som spenderar fredagskvällen på gymmet. Imorgon är det jobblördag för mig; 9.30-15, och efter det ska vi hem till en gammal kollega på middag, alltså ingen träning att tala om då heller.
Jag vet ju att tre små dagar inte kommer förstöra mitt liv, men mentalt så känns det faktiskt lite tungt. Det är tur att jag har mina kilometer till jobbet så att jag får röra lite på mig iallafall, och så ser jag fram emot söndagen - då jäklar ska min kropp få veta att den lever!


Kommentarer
Lillages spark i baken

Hade varit överlycklig om jag började kl 11 istället för 06:30 på morgonen :D då skulle jag lätt gå upp kl 7 eller 8-9 för att träna. det är UNDERBART att träna tidigt tycker jag :)



Nej 3 dagar förstör inte ditt liv :) Tänk på vardagsmotionen och kosten istället om det känns jobbigt:) du är ju jätteduktig annars så du förtjänar det :)



Blogg: http://lillages.blogg.se/
2012-05-11 @ 09:56:43
jennie

Hej hej therese!

Kul att vi läser ungefär samma bloggar (ser jag, hehe)

jag e ju morgonpigg o öppnar ju gymet 06.30 varje morgon o river alltid av ett pass därinnan! :)

Bästa springturen imorse!! :D

Trevlig helg! kram/Jennie



Blogg: http://www.misshart.blogspot.com
2012-05-11 @ 10:08:28
jennie

God morgon!



svar:

Jo, hehe, men det e klart. Man har ju olika rutiner också. Men jag e o har alltid varit en morgonmänniska också och har som mest energi när jag vaknar på morgonen (eller ja..de första timmarna, kanske inte exakt direkt när jag vaknar av klockan hehe) så därför passar det ju utmärkt att jag öppnar gymet varje morgon (även om det e suuuupertidigt!!) och så kör jag ett snabbpass, eller kanske kan kalla det typ av HIT-pass, då det verkligen e hög puls, ingen vila emellan övningarna +´löpningen då som jag äntligen kommit igång med från att ha hatat att springa!! :) Har överträffat mej själv där! I början gick jag (såklart) ut för hårt bara för att det gick så himla bra, så fick ont i knän o benhinnor och fick börja om från noll igen då jag knappt ens kunde gÅ efter det! :( Men nu e jag tillbaka igen och benen verkar nu ha vant sej vid att jag springer på bandet som underlag, så nu får jag hoppas att de håller så jag kan börja med lite utmaningar! :)



Men skulle aldrig palla att träna på samma sätt om jag skulle göra det efter jobbet på gymet, som jag alltid slutar vid kl 10.30. Där e min energi inte på samma topp alls o då åker jag antingen hem, cyklar lite på motionscykeln o sen äter lunch - eller så går jag driekt vidare till nästa jobb på Hemköp. Och på helgerna jobbar jag inte på gymet (om jag inte jobbar extra då) utan antingen e jag helt ledig eller så jobbar jag bara på Hemköp, men då blir det inte lika tidigt som på vardagarna. Då cyklar jag "bara" på motionscykeln 1 timme o 20 min innan frukost och sen lite mer om jag inte ska iväg på jobb direkt.

Men jag märker - iom att jag tyckt att det varit så himla kul med löpningen nu på sistone (o jag springer bara där på gymet, inte ute) och bara har 50 min på mej där på morgonen innan jag måste öppna gymet, så har styrketräningen fått lida eftersom jag velat springa längre :P



Idag ser jag att du snart är på jobbet, hehe och inte får till nån träning idag. Men vardagsmotionen gör mycket också! Genom att stå upp hela dagarna ist för att sitta ner på ett kontor, gör mer än va man tror! :) Ha en bra dag!



Blogg: http://www.misshart.blogspot.com
2012-05-12 @ 09:16:14




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback