Frukost!

Inledde dagen med ett cardio/core-pass, först uppvärmning följt av ett coopertest på löpbandet. Gick inte så bra som jag hoppats, men jag är alltid lite mesig i början och startar på för låg nivå, jag måste börja pressa mig själv hårt från första steget. Iallafall så följde jag upp med ett redigt mag- och ryggpass, både maskiner och fria vikter och massor med plankor. Sedan avslutade jag med några kilometer på cykeln för att krama ur den sista energin :) Nu har jag kommit hem, duschat och ätit kycklingwraps till frukost!


Kommentarer
jennie

JO!

Appropå PASTAN.. nu är jag värdelös på att laga mat, men DU har ju såna gener i dej, hehe ;) Så detta vore ju inte nåt problem att testa för dej: Laxpasta a la LCHF: (pasta utan MJÖL!)



Först ut är ju pastan!



4 ägg

1,25 dl (125 g) färskost som philadelphiaost

1/2 dl fiberhusk



Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.

Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Kan med fördel läggas över på två plåtar så blir degen ännu tunnare!

Grädda i ca 10 minuter. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär sedan tunna strimlor av degen! Jag använde pizzaskärare!

Sedan laxen

500 g laxfilé

1 gul lök

2 dl crème fraiche

150 g gorgonzolaost

3 nävar fryst bladspenat

En skvätt grädde

1/2 dl torrt vitt vin

salt, grovmald svartpeppar

1 dl valnötter

smör

Skala och finhacka löken. Fräs löken i rikligt med smör, lägg ner spenaten och låt koka in lite. Rör ner crème fraichen. Lägg ner gorgonzola i bitar och tillsätt vinet. Koka upp och smaka av med salt och peppar.

Blanda försiktigt ner laxen skurna i mindre bitar och låt puttra ca 5 min under lock. Under tiden rosta valnötterna i lite smör i stekpanna.

Lägg upp tagliatellen i djupa tallrikar och fördela gorgonzolalaxen ovanpå, toppa med



--

Varma hälsningar/ Jennie



Blogg: http://www.misshart.blogspot.com
2012-05-17 @ 08:48:52
jennie

(har själv inte testat det eftersom jag inte orkar/är bra på o baka/laga mat) receptet e hämtat från 56.kilo tror jag)



Blogg: http://www.misshart.blogspot.com
2012-05-17 @ 08:50:17
livetoday

IIIIH jag vill också VÅGA träna i linne!



Blogg: http://livetoday.webblogg.se/
2012-05-17 @ 10:21:00




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback