Nystart!

Jag har tränat sedan jag var 3 år gammal. Mestadels gymnastik men även simning, dans och aerobics har under perioder upptagit min fritid. Jag tycker om idrott, jag åker gärna skidor och tittar gärna på andra sporter som fotboll. Senaste åren har jag dock lagt min egen träning lite på hyllan, sedan jag blev tränare. Jag älskar att vara tränare, men det är inte samma sak som att träna själv. Kombinationen att sluta träna och flytta hemifrån innebar för mig att de där berömda sambo-kilona smög sig på.

I mellandagarna fick jag nog, vågen pekade på 69kg, tyngre än någonsin och dessutom några hekto mer än sambon. Jag vill vara nöjd med mig själv, trivas i min kropp och framförallt må bra! Nu har jag använt Shape up-appen i 6 veckor och äter ca 1500 kalorier om dagen. Framförallt har jag dragit ner på uppenbart socker, halvfabrikat och vitt bröd. Den största förändringen sitter i mitt huvud - sedan jag drog ner på sockret har jag inte haft ett enda migränanfall. Något som tidigare plågade mig flera gånger i veckan!

Jag hade invägning i lördags (11/2) och hade då gått ner 3,5 kg till 65,5. Målet är att komma ner under 60-strecket, men det viktigaste för mig nu är att stärka min kropp med träning. Jag har börjat träna lite lätt i ett litet skolgym, och idag köpte jag gymkort på Fitness 24/7.


NU KÖR VI!

Kommentarer
Johanna

Vad roligt att du har en ny blogg! :) Och duktig du är. Jag ska också ta tag i det här och fixa kort på 24/7. See you there! ;)



2012-02-18 @ 10:13:12
Tess

Tack, åh vad skoj! Säg till när du har fixat kort så kan vi köra tillsammans - mycket roligare än att träna själv :)



Blogg: http://justmakethechange.blogg.se/
2012-02-18 @ 11:56:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback