Svar på kommentar



Jag vill bara ta en sekund och svara på denna kommentar. Jag förstår att den inte är illa menad på något sätt, men jag kan inte låta bli att bli lite irriterad. Frukt är sååå mycket bättre än godis på såååå många sätt. Självklart kan man inte äta för mycket av det, men så är det ju med allt! Frukt innehåller faktiskt en del näringsämnen - det gör INTE godis. FRukt innehåller heller inga E-nummer, konserveringsmedel och andra läbbiga ämnen som vi inte vet hur de påverkar oss långsiktigt. För mig är det också så att frukt inte ger mig samma sug att fortsätta äta, jag kan utan problem äta bara en kiwi - men har svårare att bara äta några godisbitar. Jag ser det även som en stor mental seger, jag KAN om jag VILL! Förändringarna jag gör i mitt liv nu ska jag försöka hålla livet ut, och i mitt nya hälsosamma liv ingår det mycket mer frukt än tidigare! Har ett favoritcitat från PT-Fia; "Ingenting är så nyttigt att du alltid kan äta det, och ingenting är så onyttigt att du aldrig kan äta det".

Men diskussioner är alltid intressant och jag gillar att höra andras åsikter som saker :)


Kommentarer
Emy

Håller med dig, frukt for the win! :D Frukt och godis är INTE samma sak.. :P MERA FRUKT ÅT FOLKET :D hihi



2012-05-13 @ 23:30:40
Therese

Sv. Jaa precis Emy, fruit in my heart liksom ! :)



Blogg: http://justmakethechange.blogg.se/
2012-05-14 @ 19:03:58
Emma

Jag var på en föreläsning igår och där fick vi veta att det går INTE att gå upp i vikt av frukt. Det krävs en otrolig mängd för att det sak ske. Tråkigt att många har fått uppfattningen att frukt nästan är lika "onyttigt" som godis..



Jag älskar verkligen frukt!



Blogg: http://emmastaaf.blogg.se/
2012-05-19 @ 10:40:51
Theresé

Emma: Så skönt att det finns några människor som har något innanför pannbenet iallafall! :)



Blogg: http://justmakethechange.blogg.se/
2012-05-20 @ 11:45:35




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback