Ny vecka - nya tag!

Igår körde jag 45 minuter på cykeln på gymmet; 30 minuter i lagom tempo på nivå 11-12, och sedan 15 minuter intervaller.
Intervallerna kör jag i ett 5-minutersupplägg:
20 sek på hög nivå - 40 sek på lägre
30 - 30
40 - 20
1 min - 1 min

Jag är inte helt van med motionscykeln så varierar nivåerna lite, men en bra riktlinje är att du ska bara palla exakt så många sekunder som du kör. Alltså kör jag på en tuffare nivå på 20 sek än jag gör på minuten. Igår gjorde jag tre rundor, men man kan ju hålla på så länge man orkar. Jag brukar även köra detta upplägg på crosstrainern :)

På kvällen hade jag gympa-träning så då blev det lite hopprep, handståenden och andra skutt. Tjejerna bad om tuff styrka så vi avslutade med 2 15-minuterspass från NTC; Butt buster och Core crunch. Jag var helt slut när jag kom hem, och sjukt nöjd med dagen :)

Nu ska jag hoppa på cykeln och ta mig till jobbet!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback