Baka, baka liten kaka!

Ett jätte enkelt recept på bröd som är LCHF-godkänt och väldigt gott! Det mättar dessutom ordentligt :)



Det här receptet räcker till 5 stora eller 8 mindre kakor.

0,5 dl sesamfrön
200 g philadelphiaost (light om du vill)
1/2 burk lättkesella
4 ägg
1 dl krossade linfrön
1 dl mandelmjöl
1,5 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 tsk salt

Sätt ugnen på 175 grader.
Rosta sesamfrön i en panna och låt svalna. Vispa äggen fluffiga.
Rör ihop philadelphiaost och kesella. Blanda ner linfrön, sesamfrön, bakpulver, mandelmjöl och salt.
Tillsätt äggsmeten lite i taget och rör om. Tillsätt fiberhusk och blanda väl.
Låt blandningen svälla i ca 10 min, och klicka sedan ut tekakor på en plåt med bakplåtspapper.
Jag strödde även över lite sesamfrön och havssalt på mina :) Grädda mitt i ugnen i ca 30 minuter.

Receptet hittade jag hos fina Annika :)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback